Friday, August 8, 2014

We never really die


Efter jobbet så åkte jag och Tammy direkt till the Arcade, ett ombyggt före detta asylum. Så himla coolt ställe.


Den obligatoriska turistbilden - check.


Eftersom att det blir mörkt så himla tidigt här så var det jättehäftigt att de hade ljussatt hela stället. Verkligen från golv till tak.


Golv med fishies under. Det var en som var helt vit med en runt röd prick på huvudet, men jag lyckades inte få med den på bild. En Japan-fisk på riktigt!


Tammy hade världens bästa idé att vi skulle gå på lyxbio och välja nästa film som spelades, så det gjorde vi såklart. Det kostade 900 Sri Lankan rupees som alltså är 48 kronor. Så. Värt.


Vi såg "Lucy" som var helt amazing. Jag hade goosebumps de sista 20 minuterna av filmen. Galet. Är overwhelmed och speechless fortfarande… Waa.


Efter filmen hade vi bokat bort på en japansk resturang. Jag åt sushi, edamame och matcha brulée. Delish.

På vägen hem såg vi jättestora fladdermöss också, tror att kroppen var ungefär 30 cm, jag var helt amazed, har aldrig sett något sånt på 'riktigt' förut. "Oj, vilken tung fågel" tänkte jag och sedan hängde den sig upp och ned i ett mangoträd.

Nu ska jag sova för klockan är redan 01:19. Hoppas på sol imorgon så att jag kan hänga vid poolen och få lite mera färg, det har varit dåligt med sånt de senaste veckorna.

Puss och kram.

No comments:

Post a Comment