Monday, October 27, 2014

Deep water


På söndagen vaknade jag vid 6 och gjorde mig i ordning.


För att vara ännu tidigare på stranden!


Happy guys!


För vissa gick det inte så bra. (Lägg märke till mig som stylar i bakgrunden).


Ibland gick det åt skogen för mig också.


Plums.


Men oftast gick det väldigt bra.


Havet var väldigt lugnt på söndagen så det blev mycket väntan och utkikshållande.


Men när vågorna tillsist kom så var det värt varenda sekund. Alltså rushen man får när en stor våg kommer och man successfully "droppar" ner i den och surfar hela vägen till stranden är DEN. BÄSTA. KÄNSLAN. i mitt liv.


På vägen hem var det jättefin solnedgång och ungefär en miljard fåglar, det flög en papegoja över vägen vid ett tillfälle också.

Susa försov sig på söndagen så jag var lite upprörd när jag stod där och väntade klockan 7. Alltså detta att jag inte har haft sovmorgon på över två veckor, helt galet men så värt det. När han tillsist kom hade jag plockat fram surfbrädan och våra rash guards och sedan körde vi i 190 till Galle. När vi kom fram skulle han äta frukost först men då tänkte jag fuck that och paddlade ut och tog mina allra första vågor helt ensam. Så befriande att bara lita helt på sig själv och hoppas att man kommer ihåg allting. 

När Susa äntligen var färdig med frukosten så började vi med dagens första lektion: svänga. Det tog några varv men sedan gick det jättebra och jag hade ganska mycket kontroll faktiskt. Det hoppade massor med småfiskar i vågorna när jag surfade också!!! Hur drömmigt liksom.

Vanligtvis så brukar det ta en månad innan han släpper ut folk för deep water lessons, men jag gjorde mina två första igår och det var AMAZING. När man trodde att det inte kunde bli bättre så blir allt bara mer exciting liksom. Over and over again. Tror att det är därför jag har blivit så surfbiten…


Här har vi en ledsen röd en. Men samtidigt en väldigt glad en som snart kan surfa ordentligt (förhoppningsvis)! Just keep swimming guys!

No comments:

Post a Comment