Monday, October 27, 2014

Ensam i Hikkaduwa


Vid 8 på lördagen hämtade Susa mig i sin tuktuk och så körde vi mot Galle. 


Älskar de här vägarna med alla palmer.


Körde två lektioner och var klar runt lunch ungefär. 


Havet <3


Yula Surf is the place to be! 


Hikkaduwa har typ de vackraste solnedgångarna jag har sett i hela mitt liv.


Mmmmmm.


Hängde här och drack arrak och öl tills solen gick ned och var i säng vid 23 ungefär.

Eftersom att ingen av mina kompisar ville följa med mig till Hikkaduwa nu i helgen på grund av olika anledningar så jag tänkte att äsch, jag åker väl själv då. 

Så himla bra lördag. Lärde mig att paddla ikapp egna vågor och klarade mig ganska bra själv. Det enda jävliga är att solen är så stark och att jag har en till vecka framför mig av konstant moisturising. Men ja, vad ska man göra. Hörde dock att man kunde köpa zink pasta eller någonting liknande som tydligen inte ska gå bort i vatten. Så ska kolla upp det as soon as possible och hoppas att shipping-tiden inte är såååå lång. Känner mig lite desperat. Tänker ju inte sluta surfa bara för en sån grej liksom…

  • Surflektioner gick på ungefär 1000 med transport (fem lektioner + transport till och från Galle x2). 
  • Boendet skulle ha varit ca 250 kronor men jag klantade mig lite så jag fick betala mycket mer. Lesson learned till nästa gång.
  • Taxi är också ganska dyrt, betalade 700 kronor fram och tillbaka (one way tar ungefär 2,5 timmar lite beroende på rush hour och så vidare). Vill man åka buss så måste man vänta till lördag morgon, och då kommer man fram ganska sent. För mig som vill surfa är mornarna livsviktiga då havet ofta är lugnare. 
  • Tror att jag åt mat för ungefär 150-200 kronor vilket också är helt okej för en hel helg.

Ungefär 2600 kostade hela kalaset vilket jag tycker är helt okej för att få vara vid havet, nu har jag så många lokala vänner också så förhoppningsvis kan jag dra ned på priset mycket mer tills nästa gång. Sedan så kommer jag väl inte att behöva riktigt lika många surflektioner snart, men tycker att det är värt att satsa på såhär i början.

No comments:

Post a Comment