Monday, October 20, 2014

Lördag i Hikkaduwa


Jag drog med mig Celine till Hikkaduwa nu i helgen.



Vi bodde på International Beach Hotel and Resturant, också kallat Drunken Monkey Bar. Det var helt okej faktiskt, men vi kom fram väldigt sent då regnet öste ner hela vägen från Colombo och de trodde inte att vi skulle dyka upp alls. Ungefär 4 timmar tog det att åka istället för 2 som det vanligtvis gör. 

Vi hyrde taxi hela vägen och en one way resa går på ungefär 5000 rupees. Vilket är ca 250 kronor.


Regnet fortsatte ösa ner hela lördagen…


… och havet stormade på.


Men jag tänkte att är jag här för att surfa så ska det bannemej surfas också och så letade jag upp min lärare och vi begav oss.


Fixar tröjan lite casually ute på havet.


Havet är verkligen rough just nu och med alla underströmmar hit och dit så blir man jättetrött jättefort. 


Men tyckte att det gick hyfsat ändå + att det är ju så himla roligt att man aldrig vill sluta.


När lektionen var över så tog vi en låååång varm dusch och sedan satte vi oss utomhus, under tak och beställde mat.


Grillad tonfisk med ris och sallad. Yum! Efter maten gick vi och letade upp ett massageställe och unnade oss en och en halv timmes helkroppsmassage. 


När vi kom tillbaka så satte vi oss och läste och hade det mysigt tills vi gick och lade oss vid klockan nio. Hade en jättehärlig dag trots dåligt väder, men vad gör väl det när man är vid stranden?



No comments:

Post a Comment