Tuesday, November 25, 2014

Pinnawala Elephant Orphanage pt 1


På Söndagen bestämde vi oss för att åka till Elephant Orphanage i Pinnawala och på morgonen åt vi den godaste curryn som jag har ätit sedan jag kom hit. Älskade den här målade väggen i resturangen.



Elefantisar som badar i floden!




En liten bebis som leker lite.





Här vill man inte hamna mellan…


Påväg tillbaka till parken!

Eftersom att vädret var så skruttigt på lördagskvällen så tänkte vi att vi skulle göra en utflykt på söndagen istället för att sitta på en regnig strand (även om det också är awesome såklart…) Jag har velat åka till Pinnawala sedan jag kom hit ungefär och nu var det äntligen dags!

Väldigt värt och roligt att göra någonting annorlunda. Det ligger ungefär två timmar från Colombo men vi åkte direkt från Hikkaduwa vilket gjorde att det tog lite längre tid, jag sov som en stock i bilen hela vägen för ovanlighetens skull så det gjorde mig inte så mycket.

Det kostade 2500 rupees för en vuxen utlänning at gå in i parken. Betalade man 350 till så fick man mata en bebiselefant så det gjorde vi såklart, men det kommer det bilder på i nästa inlägg!

Check!

No comments:

Post a Comment