Friday, April 15, 2016

Drömmar om AC

Bild från Sri Lanka!
Äntligen är våren på gång och det blir varmare ute. Tyvärr så blir det ju i samband med det varmare inne också, speciellt om man har glömt att stänga av elementen (läs: jag). Det är så himla viktigt med frisk och fräsch luft, speciellt när man ska sova. Jag har märkt att jag har många fler oroliga drömmar om det är för varmt i sovrummet, är det likadant för er? 

Snart är det ju tyvärr myggsäsong också och då blir det svårt för mig i alla fall att sova med fönstret öppet. Myggor ÄLSKAR mig och de hittar mig oavsett var jag är. Det kanske istället är värt att investera i en aircondition? Luftmiljöbutiken verkar ha vettiga och rätt så många alternativ. Jag kommer ihåg när jag bodde på Sri Lanka och min air conditioner i sovrummet var TRASIG. Så jag fick ha ACn i vardagsrummet på högsta blås och öppen dörr för att ens överleva. 


Jag tror att man nästan är beroende av frisk luft om man kommer från Sverige, eller Norden överhuvudtaget haha! Jag vet att jag är det i alla fall! Så iväg med er och köp en airconditioner så att ni också får sova bättre! 

1 comment:

  1. Myggen elsker meg også! Alltid vanskelig når man vil sove åpne vinduer om sommeren. Happy Star Wars Day, forresten! Klem fra London!

    ReplyDelete