Thursday, March 23, 2017

Vårigt

Bild lånad från https://www.umfulana.de/

Hej allihopa!

Igår var första dagen på våren, hur fantastiskt är det inte?! Längtar så efter lönen när jag har tänkt att köpa en ny vårjacka, håller på att svettas ihjäl i min vinterjacka som på väldigt kort tid har blivit alldeles för varm, haha. Denna månaden har jag haft så mycket utgifter att det inte är klokt! Köpt flygbiljetter både till Irland och Portugal bland annat! Jag står fortfarande fast vid att det bästa du kan göra med dina pengar är att resa, och det är den största anledningen till att jag aldrig lyckas spara några pengar heller… 

Jag tycker att jag shoppar speciellt mycket på vinterhalvåret när det inte finns så mycket annat att göra, vilket i längden inte är sådär jättebra. Jag har aldrig själv lånat pengar från andra än familj och vänner, men om en vill göra det så finns ju till exempel www.flexlimit.se! Det viktiga är ju att du betalar tillbaka pengarna fort så att det inte blir en ond cirkel, tänker jag! Och kanske bara använder i absoluta nödfall! Men ändå bra att det finns den här sortens alternativ när det verkligen krisar, vad gör en liksom om bilen går sönder eller att det plötsligt behövs ett nödbesök hos tandläkaren?! Har man då som jag inte så mycket sparade pengar så kanske det ändå är ett alternativ liksom! 

Annars så är det ju också bra att försöka sätta in en summa på sparkontot varje månad som man inte får röra! (Detta är något jag akut behöver öva på haha) För tänk vad skönt att en dag inte behöva stressa över pengar. 

Bara en liten reflektion över ekonomi såhär på en onsdag! Nu ska jag gå ut och njuta av det härliga vårvädret och så hörs vi snart!


Ta hand om er! 

No comments:

Post a Comment